day seven - catch up.

ok. vart skall jag börja någonstans? tror vi börjar med dejten igår. telefonsamtalet med mr perfect innan, gick ju som sagt bra. vi bestämde att vi skulle ses runt 7 tiden. Nu började jag bli riktigt nervös. Kändes som att jag hade en nybörjarkurs i bugg inuti magen. Vin. klart jag kan ta lite vin. i alla fall ett glas. efter 1 1/2 glas kändes det mycket bättre. ja vet, lite fegt, men va fan, är ju ändå min första dejt, internetdetj till råga på allt. det var nu det slog mig. killen skulle ju ta bilen. då kan vi ju inte sätta oss i en bar och dricka mängder med vin/öl om de skulle skita sig. han ska ju köra. ja, de får bli ett senare problem... (?!)

hur som helst. tanken var att jag skulle möta upp brorsan och några av hans kompisar efter dejten, och sedan gå ut med dem. Så jag packade ner ett par höga skinnstövlar, lite smink och en annan topp i väskan. jag kände att jag inte ville vara för uppklädd på dejten, utan lite mer soft, med jeans, linne och kofta, och sneakers (därav packandet till senare)... 

Nu var det ca 20 min kvar till vi skulle ses så jag började dra mig neråt stan. ringde brorsan på vägen för lite pep-talk!! efter ca 10 så ringde mr perfect, vi bestämde då att vi skulle mötas upp utanför systemet,

Nu såg jag den stora systemet-logon på håll... shit. ska jag skita i de? kanske ta de ngn annan gång istället. ringa o säga att jag råkade bli överkörd på vägen dit..?? eller kanske bara försvinna helt enkelt. nehe, nu var de visst försent. han hade sett mig. jag såg honom. hmm.. han såg ju inte alls ut som på bilderna. så klart. hade jag väntat mig något annat?!
lång, säkert 1,90. stort lockigt mörkt hår. mörka ögon. lång. gud va lång han va. de va typ allt jag kunde tänka på. på bilderna hade han sett lite mer spännande ut. exotisk på ngt sätt. men istället såg han ganska vanlig ut. lite småtråkig t o m.

i alla fall. vi "hejade", jag gav honom en kram, och vi började gå gatan uppåt... först pratade vi mest om själva grejen. att båda tyckte de var lite småkonstigt. de här med nätdejting. och skrattade och drev lite med oss själva. ganska kul.
sen var ju frågan vart vi skulle gå nånstans... han drog slutsatsen att en öl kunde han ju i alla fall dricka trots att han skulle köra bil(!), så det slutade i alla fall med att vi hamnade på en restaurang/bar. grymt mysigt ställe faktiskt... jag beställde ett glas vitt i baren. och han en öl. jag gick och satte mig vid ett bord inne i hörnet... han stog kvar en liten kort stund och pratade med bartendern innan han kom och satte sig... (under tiden han stod i baren skickade jag snabbt ett sms till brorsan "ring mig 8" . tänkte det kunde vara bra att ha en back-up fall i fall.. man vet ju aldrig.. kanske skulle bli grymt segt.. vi började i alla fall prata. om allt möjligt.. jobb, musik, poker, film, serier... ja liksom allt vanligt. ganska basic. funkade bra faktiskt. och rätt som de var så hade de gått en timme och det visade sig att brorsan faktiskt kommit ihåg mitt mess.. jag svarade. -ja, hallå?! "tjena, de är jag, du måste komma nu, festen har ju börjat." (detta var ju för att han trodde att jag verkligen ville därifrån, med tanke på messet. jag svarade att de var lugnt, och att han skulle höra av sig när de skulle dra vidare från för-förfesten till den "riktiga" förfesten, innan stan.

Vi fortsatte prata på om allt möjligt, jag beställde ytterligare ett glas vitt, och det flöt faktiskt på ganska bra.. trots detta var det ngt som inte kändes helt hundra. svårt att sätta fingret på exakt vad det var, men nånting saknades liksom. det klickade inte riktigt. antagligen för alla skyhöga förväntningar jag hade sedan mejlen och bilderna. men jag tror inte riktigt att de var de heller. kändes helt enkelt inte rätt. ingen gnista liksom... sen var det absolut jättetrevligt, så det var inte slöseri med tid på ngt sätt. känner mig faktiskt ganska stolt att jag genomförde det. hur som helst, brorsan ringde igen efter ca ytterligare 1 timme, runt 10-tiden. Då kände jag att det var dags att gå. I och med att han visste att jag skulle iväg efteråt så blev det ett ganska naturligt avslut på dejten. Kändes skönt faktiskt, annars kan ju sånt där va lite trixigt.... Vi lämnade baren och började gå gatan ner. "Jag kan skjutsa dig om du vill? ska ändå åt de hållet.." (jag är ju faktiskt inte den som tackar nej till skjuts, speciellt inte när man har lite bråttom). Vi gick mot parkeringshuset, pratade fortfarande på som innan. Inga pinsamma tystnader. Tack gode gud för de.

Kom fram till stället han skulle släppa av mig på och sa typ "de här var ju grymt trevligt, de får vi göra om, men vi hörs! hej!"

Jaha, de va de. Känns rätt skönt att ha gjort de i alla fall.. Ska berätta mer om lördagkvällen/helgen (mkt händelserik :D) imorgon, men just nu fixar jag inte att skriva mer. Hade precis skrivit ett inlägg långt som en roman om hela helgen men sen visade de sig att jag tydligen varit inloggad för länge (!) så när jag tryckte på publicera kom jag tillbaka till inloggningssidan och vips - allt var borta. Grymt störande. så nu ska jag sova! Nu vart jag lite sur faktiskt! :P

Men imorgon blir det spännande läsning om el italiano, schweizaren, mäklarn och lite annat smått o gott från nätdejtningen :)

Peace & goodnight!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, du med :) kram

2009-03-16 @ 07:26:40
URL: http://lisatapper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0