day eight - catch up II.

ok. jag tänkte att jag skulle göra ett nytt försök att uppdatera er på helgen. som jag sa så satt jag igårkväll och skrev ihop en hel roman... men men. i'll give it a try :) again!

Hur som helst, efter jag hade blivit avsläppt av mr not-so-perfect så mötte jag upp brorsan utanför festen han va på. Hälsade på några killar som stog utanför innan vi gick in. Brorsan var askalas :) som vanligt när de är fest på G. Överlag så var nog folk inne på festen ganska på G :)

Lägenheten var grym - en stor 4:a med bar i köket och öppen planlösning. Dem var 3 studenter som delade, hur schysst som helst. och dessutom grymt läge! Ju längre tiden gick, desto mer folk droppade in. Kul männskor! En kille var helt galen - sprang runt, dansade, sjöng, gapade. fast ändå grymt vettig! Efter några timmar var det dags för brorsan och hans tjej att dra sig hemåt. Jag tänkte att jag lika gärna kunde stanna ett tag. Trevliga människor och gratis öl, så varför inte?!

Började prata med en ganska intressant kille. Pratade om lite allt möjligt. Han var dessutom grymt fin. Sen av nån konstig anledning så kom de fram att han var ett år yngre (va fan?!)... och på ca 2 millisekunder så var han inte intressant längre. Vad är de för fel på mig? Så fort de visar sig att killen är yngre så blir jag liksom helt avtrubbad. Ointresserad. Alltså inte så att själva personen är ointressant. absolut inte. men på ett "den här killen skulle jag inte kunna få några känslor för"-sättet. Sjukt, jag vet. Men kan liksom inte göra så mkt åt de.. Får försöka jobba på de antar jag...

Fick för övrigt damp-killens telefonnummer :) haha. skön snubbe. kanske inget att satsa på. men trevlig!

Efter en stund skulle i alla fall även en av brorsans polare, som jag träffat tidigare, dra. då tänkte jag att jag lika gärna kunde kila också. hade ändå bestämt att möta upp en kompis inne i centrum senare, så kunde lika gärna ta det nu...

Vi lämnade festen, gick inåt centrum och delade efter ett tag på oss då vi skulle åt olika håll. jag ringde upp min kompis som va på en annan fest och sa att jag va på G. När jag kom fram kom hon ner och mötte mig vid grinden och vi gick upp tillsammans.

Festen var på en slags konsthögskola, så mest studenter från skolan där.. Rätt soft stämning, ganska mkt folk. Gick och köpte ett glas vin och sen satte vi oss och pratade med några från min kompis klass.. efter drygt en halvtimme så plingade de till i telefonen. "du har 2 nya röstmeddelande." I vanliga fall brukar jag inte lyssna av dem direkt, eftersom det oftast är mamma och egentligen aldrig något akut :) men nu tänkte jag att klockan är ändå runt 1-tiden så man vet aldrig.
Som jag trodde - det första var ju från mamma så klart. Meddelande 2 däremot - bra mkt mer intressant, var från en kille som jag träffade första gången för drygt ett år sedan. Vi kan kalla honom för mäklarn (mest p g a att de faktiskt är vad han är, så de känns ju ganska logiskt). vi har träffats några gånger efter de, men egentligen bara för sex :) grymt bra dessutom!

Hur som helst, mäklarn sa ngt i stil med: tjena! tänkte bara säga att jag är i stan. så hör av dig om du har lust att ses!

Perfekt! lördagkvällen räddad. haha :) Inte så att de var tråkigt på festen. absolut inte. kvällen var liksom räddad på ett annat sätt... :) min kompis var ändå på G hemåt inom kort, så då tänkte jag att jag lika gärna kunde möta upp mäklarn och hans polare. Jag ringde upp honom och de visade sig att han stod i kö till en klubb som ligger 50 meter från stället vi var på. Jag sa hej då till min kompis och gick ner mot klubben.

när jag kom fram stod mäklarn och hans polare utanför kön. de hade tydligen tröttnat på att köa och ville dra och käka istället. grymt kul att träffa dem igen hur som helst. några av hans polare hade jag träffat tidigare, och några var nya. vi gick och käkade. mäklarn föreslog att jag skulle följa med honom hem.. inte helt otippat :) (egentligen hade de varit mkt smidigare att åka hem till mig eftersom jag ändå bor i stan, och dem bor i en annan stad ca 50 min bort. men med tanke på att det för tillfället ser ut som att en bomb med kläder exploderat i min lägenhet så tnkte jag att de var bättre att vi åkte hem till honom :) dessutom så lovade han att skjutsa hem mig dagen därpå.)

vi gick i alla fall och käkade och sedan vidare mot bilen, jag, mäklarn och 3 av hans polare. efter 50 minuter av skamliga förslag och lite "hångel" i bilen så var vi framme. Vi blev avsläppta utanför hans hus och sa hej då till kompisarna.

Vi hann knappt innanför dörren innan vi slitit av varandra kläderna och hamnat i sängen (grymt skön säng för övrigt). Det ena ledde till det andra men.. Ja, det finns alltid ett MEN. fast den här gången ett stort MEN! de visade sig att killen inte hade några kondomer hemma (!) VA? INGA KONDOMER? du måste skämta.. om man nu tar hem en tjej, och sen inte...?? man får ju liksom tänka lite. ligga steget före så att säga! :)

ja ja.. det slutade ju med att vi fick lösa de på annat sätt. Efter en alldeles för låååång stund där "nere" så kom vi fram till att vi nog antagligen båda hade druckit lite, eller rättare sagt, alldeles för mkt :) vi kom liksom aldrig riktigt över kanten :)
slutade med att vi gav upp och bestämde att vi skulle "lösa" det hela imornbitti istället. Vi kysstes en stund innan vi somnade i varandras armar.

Vaknade runt 11-tiden. Utvilad och mådde trots gårdagen helt ok... vi låg kvar i sängen, tittade lite på tv, kysstes lite, det ena ledde till de andra, och de slutade med att vi tog vid där vi slutade natten innan. gick betydligt bättre den här gången. och definitivt snabbare :)

efter lite mer tv-tittande och en snabbdusch blev vi upphämtade av hans polare som skulle skjutsa in oss tillbaka till stan... en ganska lugn biltur, då alla var rätt sega från gårdagen.. efter ca 50 min var vi framme utanför mitt hus. "jaja, ni får ha de så bra och tack så mkt för skjutsen. vi ses ju nångång framöver, frågan är bara när :) ha de fint! hej!"

jag låste upp dörren, tog av mig skor och jacka och la mig på sängen med fjärrkontrollen i handen. Grymt skönt att va hemma igen, faktiskt!

Skall återgå till jobbet en stund men kommer mer uppdatering lite senare. Fortfarande ganska mkt från helgen kvar att berätta - el italiano, mr nice guy (NY!), schweizaren, ny-gammal ;) , och lite annat smått och gott på nätdejtingfronten!

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0